De gemeente Montfoort heeft de resultaten van een cliëntervaringsonderzoek Wmo gepubliceerd. Hieruit blijkt dat de meeste cliënten tevreden zijn over de ondersteuning in de gemeente Montfoort. Dat meldt de gemeente Montfoort.
Van de cliënten die in 2015 contact hebben gehad met het Social Team Stichting Welzijnsondersteuning Montfoort/Linschoten (SWOM) geeft een ruime meerderheid aan dat men wist waar men terecht kon met een hulpvraag. Ruim 80 procent van de geënquêteerden voelde zich serieus genomen door de medewerker met wie men contact heeft gehad.
Bijna driekwart van de respondenten kwam bij de SWOM en/of Ferm Werk terecht via de huisarts of een andere zorgverlener. Het betekent dat de huisartsen en andere zorgverleners de SWOM (en haar taakgebieden) kennen en daar ook naar toe verwijzen als voorliggende voorziening. Wethouder Jan Vlaar zegt hierover: “Ik ben erg trots op de samenwerking tussen zorg- en welzijnsorganisaties in de gemeente Montfoort. Dit is uniek!"
In mei en juni 2016 is door een onafhankelijk onderzoeksbureau het Cliëntervaringsonderzoek Wmo uitgevoerd in opdracht van gemeente Montfoort. In totaal is aan 195 cliënten die in 2015 een individuele maatwerkvoorziening Wmo hadden, een vragenlijst toegestuurd. Met een respons van 47% zijn de resultaten niet representatief maar de uitkomsten geven de gemeente wel inzicht in hoeverre de voorzieningen bijdragen aan de doelen van de WMO. Het hele rapport is te lezen op de website van de gemeente Montfoort.
Door: Redactie Nationale Zorggids