Hulpmiddelenleverancier Welzorg is nog een klant kwijt. De gemeente Utrecht laat weten het contract met de organisatie per 1 april op te zeggen. Welzorg is één van de vier organisaties waar Utrecht een overeenkomst mee heeft voor het verstrekken van hulpmiddelen voor mensen met een fysieke beperking. Volgens de gemeente komt Welzorg afspraken niet na. Dat meldt gemeente Utrecht.
In het contract tussen de gemeente en Welzorg staan afspraken over levertijden, service en telefonische bereikbaarheid. Afspraken hierover worden niet nagekomen. Hierover heeft Utrecht veel klachten ontvangen. Welzorg presenteerde een verbeterplan, maar deze leidde niet tot het gewenste resultaat.
Klanten van Welzorg kunnen vanaf 1 april overstappen naar één van de drie andere leveranciers. Zij hoeven niets te doen met hun huidige hulpmiddelen, deze mogen zij behouden. De nieuwe leverancier neemt contact op en maakt een afspraak om kennis te maken en om samen te kijken of het hulpmiddel van goede kwaliteit is en nog voldoet.
Welzorg, één van de grootste leveranciers van hulpmiddelen aan mensen met een lichamelijke beperking en ouderen, kampt al tijden met leveringsproblemen. Honderden Nederlanders moeten daardoor soms maanden wachten op hun rolstoel of scootmobiel. Reden voor de leveringsproblemen is de reorganisatie bij Welzorg. Veel gemeenten hebben het contract met het bedrijf inmiddels opgezegd. Onlangs werd bekend dat Welzorg al jaren grote financiële problemen heeft. In 2015 draaide de organisatie een verlies van 12,7 miljoen euro.
Door: Redactie Nationale Zorggids